۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۳۴

جنایی‌نویسان بریتانیا جشن می‌گیرند

جنایی‌نویسان بریتانیا جشن می‌گیرند

انجمن نویسندگان جنایی از اواخر ماه مه ‌تا ژوئن به برگزاری برنامه‌های متعدد در زمینه ارایه آثار جنایی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک ترید، لوسی سانتوس دبیر انجمن نویسندگان جنایی بریتانیا اعلام کرد این جشن یک ماهه از آخر ماه مه با جشن جنایی بریستول آغاز می‌شود و تا مراسم شام اهدای جوایز داگر در ماه ژوئن ادامه پیدا می‌کند.

در این فاصله در نقاط مختلف بریتانیا جشن‌های مختلفی برای تجلیل از ادبیات جنایی برگزار می‌شود. برپایی یازدهمین جشنواره نوار در آبردین که کتابداران، کتابفروشان و منتقدان ادبی را گردهم می‌آورد و برنامه‌های امضای کتاب با حضور نویسندگان و کارگاه‌های نویسندگی برگزار می‌کند، از جمله این برنامه‌ها است.

در فاصله این یک ماه نزدیک به 100 برنامه در زمینه آثار جنایی برگزاری می‌شود. برپایی جشنواره علمی چلتنهایم نیز از «آن کلیوز» نویسنده آثار جنایی دعوت کرده تا با حضور در این جشنواره برای دوستداران این آثار صحبت کند.

در جشنوار فلیکستو نیز نویسندگان آثار جنایی جمع می‌شوند و کیت چارلز در جشنواره لودلو فرینج یک سخنرانی با عنوان «یک سال از زندگی یک نویسنده آثار جنایی» برگزار می‌کند.

نویسندگان کتابخانه‌های ناتینگهام هم یک کارگاه نویسندگی آثار جنایی برپا می‌کنند.

در ماه ملی نویسندگی جنایی اعضای انجمن نویسندگان آثار جنایی در مدت دو هفته و هر هفته سه بار در وبلاگ‌هایشان با خوانندگان آثارشان گفتگو می‌کنند.

سال 2013 شصتمین سال تشکیل انجمن نویسندگان آثار جنایی بریتانیاست و در این ماه برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای گرامیداشت این رویداد در نظر گرفته شده است.

این انجمن سرانجام در مراسم شام جایزه داگر میزبان نویسندگان آثار جنایی از سراسر جهان خواهد بود و جوایز «داگر» (خنجر) را در بخش‌های مختلف از جمله اثر اول، اثر غیرداستانی، داگر بین‌المللی، داستان کوتاه، داگر تاریخی و داگر الماس اهدا می‌کند. جایزه داگر الماس امسال قرار است به لی چایلد اهدا شود.

کد خبر 2065532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha